Sayfalar

22 Aralık 2015 Salı

BARUT LARA OTEL

BARUT LARA

Tatil göreceli bir şeydir. Kimi tatil deyince evinden çıkmadan bütün gün yatıp televizyon izlemeyi anlar. Kimi çantasını sırtına takıp keşfedilmemiş yerlerin peşine düşer. Kimisi için de tatil demek deniz, kum, güneş demektir. Onların planla programla işi olmaz. Tatil tarihi belli olunca kafasına göre bir otele gider oradan günlerce çıkmaz. Otelin sunduğu imkanlar onu dinlendirir. Gezip yeni yerler görmeyi çılgınca sevmeme rağmen arada bir bu son seçeneği ben de kullanıyorum. Bunda 3 yaşında bir çocuğa sahip olmamın da etkisi var sanırım. 
Özellikle de çocuk sahibiysek seçtiğimiz otel daha da önem kazanıyor. Uzun süredir aklımda hep gittiğim otelleri ayrıntılı yazma planı vardı ama işten güçten pek fırsat bulamıyordum. En sonunda bu hayalimi gerçekleştirme fırsatı buldum. Otellerle ilgili tecrübelerin paylaşılmasını önemli buluyorum çünkü bir otelle ilgili en iyi yorumu oradan daha yeni dönmüş birinden alınabileceğini düşünüyorum. Umarım tatil severlere faydalı olabilirim.

Yine güzel bir tatil için yollardayız..

İlk otel değerlendirme yazıma Barut Lara ile başlıyorum. Barut grubu otellere daha önce hiç gitmemiştim, ancak hizmet kalitesinin çok iyi olduğunu internette bol bol okumuştum. Ramazan Bayramı tatilini geçirmek üzere eşim, ben ve kızım için temmuz ayında 4 gecelik rezervasyon yaptırdık. Rezervasyonumuzu bahçe tarafına bakan Anex binadan yaptırdık. 


Otelin ana özelliklerine kabaca bakacak olursak, Barut Lara, Antalya Kundu’da yer alan, havaalanına sadece 10 km mesafede bulunan, 110.000 m2 lik alanda kurulu bir otel. Tesis denize sıfır konumda, 170 m uzunluğunda güzel de bir plaja sahip. 

Gerçekten de otel gayet büyük. Belki sadece çift olarak tatile gitseniz otelin büyük yada küçük olmasına çok dikkat etmeyebilirsiniz. Ancak sizinle birlikte çocuğunuz da tatile gelecekse işte o zaman büyük otel çok işe yarıyor. Çünkü bu kadar büyük otellerde her saniye çocukları oyalayacak bir aktivasyon bulunuyor. 

Resepsiyon

Otelin havuzları nasıl diyecek olursanız ana havuz gayet büyük. Biz ana havuzdan çok kendi odamızın önündeki havuzda vakit geçirdik. Anex binanın havuzu ana havuzun yanında tabii ki küçük kalıyor. Ancak en büyük avantajı çok kalabalık olmuyor ve odanız hemen havuza açılıyor. Bu da yine çocuklu aileler için 2 avantaj sağlıyor. 1. çocuğun her hangi bir ihtiyacı olduğunda ana binaya ulaşmak için kocaman oteli baştan başa geçmek zorunda kalmıyorsunuz, odanız hemen havuzun önünde olduğu için kolaylıkla gidip işinizi halledebiliyorsunuz. 2. Akşam çocuk yattıktan sonra kendinize ait havuz manzaralı balkonunuzda oturup dinlenebiliyorsunuz. Genel anlamda havuzlardan memnun kaldık. Buradaki tek eleştirim dediğim gibi havuzun biraz küçük olmasıydı. Bence daha büyük olabilirdi. Havuzların ve şezlongların temizliği ise gayet iyiydi. Bu arada otelde güzel de bir aquapark bulunuyor. 

Anex binadaki odamızdan havuz manzarası, havuzu biraz daha büyük olabilirdi :((

Odalar direkt havuza açılıyor. Ayrıca oda ile havuz arasında da bir miktar mesafenin bulunması çocuk güvenliği açısından önemli bir şey. 

Anex binanın önünde gayet güzel bir çocuk havuzu bulunuyor. 

Ana havuz gayet büyük ancak çok kalabalık oluyor.

Yalnız otelde tek saçma bulduğum sistem ise havlulardı. Havlu kartını verip kişi sayısı kadar havlunuzu alıyorsunuz. Buraya kadar sorun yok. Ancak istediğiniz zaman gidip de ben havlumu değişmek istiyorum diyemiyorsunuz. Biz saat 14.00 gibi havlularımızı değiştirmek için deske gittiğimizde bu saatte değişim yapamayacaklarını söylediler. Bütün gün ıslan havlularla gezmek zorunda kaldık. Böyle bir otele yakışmayan anlamsız bir uygulamaydı bence.

Odalara gelince Barut Lara ile ilgili yapılan yorumlara baktığımda odaların gayet ferah olduğu belirtiliyordu. Ben de odamızı beğendim, gayet ferahtı. Ayrıca oda temizliği de gayet iyiydi. Barut Lara bebek dostu otel. Odaya girdiğimizde kızımız için yatak, sabun, duş jeli, şampuan, sünger, alt değiştirme süngeri hazırlanmıştı. Ayrıca otelin diğer bir güzelliği de diğer otellerin çoğunda ücretli olan bebek arabası burada ücretsizdi. Yine eğer talep ederseniz bebek telsizi, lazımlık, bebek küveti, biberon ısıtıcı gibi daha bir çok malzeme de ücretsiz temin edilebiliyor. Dediğim gibi özellikle bebek arabasından oldukça memnun kaldık.

Odalar gayet ferah ve temiz


Çocuklar için her şey düşünülmüş

Hazır çocuklardan konu açılmışken yine buradan devam edelim. Otelin güzel, büyük ve çalışanlarının gayet profesyonel olduğu Baby Star adında bir çocuk klübü var. Diğer otellerdeki gibi 4 yaş üstü çocukları klübe kabul ediyorlar. Tabii 4 yaşın altındaysa da gidip beraber zaman geçirebilirsiniz. Bahçesi çok güzel ve büyük. Akşamları 20.30’da da çocukların dört gözle bekledikleri mini club var. Ayrıca bayram dolayısıyla Kungfu Panda diye harika bir gösteri vardı. Çocuklar gündüz Kungfu Panda kahramanlarıyla tanışıp oyun oynadılar akşam ise harika bir müzikal izlediler. Çocuk açısından Barut Lara’da oldukça memnun ayrıldık. 


Çok klübünden ayrıca çok memnun kaldık

Küçükler için her şey düşünülmüş

Yine kumsalda da çocuklar için ayrılmış bir alan ve bir sandık dolusu oyuncak var

Bayram etkinleri sadece çocuklarla sınırlı değildi. Akşam otelin kocaman bahçesine muhteşem bir panayır kuruldu. Harika bir havai fişek gösterisinin ardından birbirinden güzel yarışmalar ve eğlenceler arasında kaybolup gittik. Hem ikramlar hem de eğlencelerden çok memnun kaldık. Bu etkinliklerin hepsinden çocukların da çok zevk alacaklarından eminim ama yine de çocuklar için ayrı bir alan kurulduğunu da söylemek isterim. Şunu söyleyebilirim ki bayramda gittiğim oteller içerisinde en renkli ve en eğlencelisi Barut Lara idi.

Bayram panayırı oldukça renkli ve eğlenceliydi


Gelelim en önemli ayrıntılardan birine, yani yeme-içme konusuna. Bir kere şunu belirtmeliyim ki otelde gece gündüz ne zaman isterseniz yiyecek bir şeyler bulabiliyorsunuz. Ana havuzda snack mevcut zaten. Ayrıca Anex binaların kullanımı için de gündüz Turunç Restoran snack olarak hizmet veriyor. Ayrıca saat 10.00-18.00 arası lezzetli pasta ve dondurmaları bulabileceğiniz pastane de bulunuyor. Ana restorandaki yemekler tüm öğünlerde de gayet lezzetli ve çeşitli. Ama bunların yanında otelin harika A La Carteleri de bulunuyor. A La Carte restoranlar rezervasyonlu ve ücretsiz. Bunlar; 
  • Akdeniz A La Carte Restoran, adı üstünde Akdeniz mutfağı. Yalnız çocuklu aileler için kötü bir haberim var çünkü buraya 12 yaş altı çocuk kabul edilmiyor.
  • Asia A La Carte Restoran, Uzakdoğu mutfağı
  • BBQ A La Carte Restoran, eğer mangal seviyorsanız burayı mutlaka denemelisiniz. Etler ve salatalar açık büfe olarak sergileniyor. İstediğiniz kadar alıp mangalınızda kendiniz pişiriyorsunuz. Piknik tarzında kendin pişir kendin ye restoranı. Ama en memnun kaldığım A La Carte idi diyebilirim. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
  • Kuyu A La Carte Restoran
  • Olive A La Carte Restoran, italyan mutfağını sevenler için ideal. Yemekleri gayet lezzetliydi. Çocuklu aileler rezervasyonlarını en geç saat 20.00’a kadar yaptırabiliyorlar.
  • Sandal A La Carte Restoran, birbirinden lezzetli deniz ürünlerini deneyebilirsiniz.
  • Sofa A La Cart Restoran, burası fix menü olarak hizmet veriyor ve yine 12 yaş altı çocuk kabul etmiyor. 
  • Turunç A La Carte Restoran, burada dünya mutfağından lezzetler tadabilirsiniz. Dediğim gibi burası gün içinde Anex binaların snack’i olarak hizmet veriyor. Snack olarak da çok başarılı( köy mantısından tutun da gulaşa kadar geniş bir menüsü var). 
A La Carte olarak Olive, BBQ ve Sandal’a gittik gayet de memnun kaldık. 

BBQ Restoran favorimiz


Bu arada otelin her yerinde ücretsiz Wifi ve sporseverler için ücretsiz squash’ten plaj voleyboluna kadar bir çok aktivitenin bulunduğunu söylememe gerek bile yok sanırım.
Maalesef Spa’sını değerlendiremedim. O yüzden bilgi veremiyorum. Ancak bu kadar kaliteli bir otelin Spa’sının da iyi olacağı düşüncesindeyim.
Bitirmeden önce şunu da kesinlikle belirtmeliyim, Barut Lara’yı bu kadar kaliteli yapan şeylerden biri de hizmet ve personel kalitesi. Otel ne kadar kalabalık ne kadar yoğun da olsa hiç bir yerde personel yavaşlığından dolayı sıra beklemiyorsunuz. Her zaman güler yüzlüler. Kaliteli hizmetin sonucu olarak da turist kalitesinin çok iyi olduğunu görüyorsunuz. Gittiğimiz dönemde daha çok alman ve ingiliz turistler ön plandaydı.
Son olarak Barut Lara’dan çocuklu bir aile olarak bir iki aksaklık dışında kesinlikle çok memnun kaldığımı belirtmeliyim. Fiyatına göre gerçekten de çok iyi hizmet veren bir otel. Başka bir tatilde gönül rahatlığı ile yine Barut Lara’yı seçeceğim.











4 yorum:

  1. Çok güzel bir blog . Blogları paylaşılan yazılar güzel ve öğretici.

    YanıtlaSil
  2. Seyahat hakkında aradığım her bilgiyi bulabiliyorum.Emeklerinize sağlık. Favori bloglarım arasında resimlerin ve yazıların çok etkileyeci . Aradığım bloğumu buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun Lara hanım siz böyle dedikçe ben şımarıyorum ama :p Bu arada bugün ben de sizin blogunuzu inceleme fırsatı yakaladım, gerçekten de harika olmuş. İstanbul hakkında aranılan her şeye yanıt verebilecek dört dörtlük bir blog. Elinize sağlık. Artık takibimdesiniz haberiniz olsun :)

      Sil